Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kolano Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1 - 6
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2017 International Symposium on Electrical Machines
Skrócona nazwa konferencji: SME 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 czerwca 2017 do 21 czerwca 2017
Miasto konferencji: Nałęczów
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The use of permanent magnet motors improves the operational performance of a drive unit while significantly reducing the operation cost of the device and its maintenance. Unfortunately, the high cost of these machines is a major barrier to increasing their market share in small-size drive units where the return on investment period is long. The high cost of equipment makes manufacturers use only one type of motor, for the effect of scale to reduce the unit production cost of the device. This complicates the implementation process of non-standard projects that are required to use higher power drive units. This paper presents a way of controlling the drive unit of a passenger elevator cabin door of non-standard width and weight. Due to the device's mechanical parameters, the use of a single motor cannot achieve the desired operating effects. The prototype system uses two drive units with PMSM motors, connected to each other by a serial bus, which transmit the data necessary for the correct operation of the system. It also provides an additional delay for the torque regulator in the master drive unit to reduce torque oscillation on the motor shafts caused by transmission delay between the master and slave unit. These assumptions were successfully examined on the real door drive system that consisted of two independent PMSM