Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Jafarov Ahror, Miłosz Elżbieta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 1878 - 1884
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Conference of Education, Research and Innovation
Skrócona nazwa konferencji: ICERI 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 16 listopada 2017 do 18 listopada 2017
Miasto konferencji: Seville
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Five European universities and ten from Central Asian countries work together within the project PROMIS co-financed by the Tempus programme. The aim of the project is to develop and implement a Master's degree curriculum in Computer Science (CS). One of the project goals is also to increase the number of classes in English. This is to create conditions for launching in the future Master's studies in English. The paper presents the research results of the students' willingness and readiness to take a Master's degree in English in the field of CS. The research covered the first three years of undergraduate CS students at the Technological University of Tajikistan. The research methodology previously used for analogous research was developed at the Lublin University of Technology in Poland. The study identified the level of interest in Master’s studies in English, the self-assessment of English, the reasons for interest in such studies and its lack, and the expected benefits after graduating in English. It was also determined what kind of help was expected by students from universities during their possible studies in English. The results of the research indicate significant differences in willingness and readiness to study English between Polish and Tajik students. Based on them, recommendations have been developed for universities what to do to increase the willingness and readiness of their students to study in English