Trwałość walcowej przekładni zębatej lokomotywy przyzmianie współczynnika tarcia ślizgowego
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
| Status: | |
| Autorzy: | Czerniec Myron |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
| Język: | polski |
| Strony: | 115 - 123 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 6 września 2017 |
| Abstrakty: | polski |
| Na podstawie metody autorskiej obliczeniowej trwałości przekładni zębatych został przebadany wpływ współczynnika tarcia ślizgowego na trwałość walcowej przekładni o zębach prostych lokomotywy przy zmiennych wskutek zużycia zębów warunkach kontaktu w zazębieniu korygowanym dwu – jedno – dwu parowym. Ustalono, że resurs przekładni będzie maksymalny przy współczynnikach korekcji x1 = –x2 = 0,1 w całym zakresie zmiany współczynnika tarcia ślizgowego. |
