Trwałość walcowej przekładni zębatej lokomotywy przyzmianie współczynnika tarcia ślizgowego
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Czerniec Myron |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
Język: | polski |
Strony: | 115 - 123 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 6 września 2017 |
Abstrakty: | polski |
Na podstawie metody autorskiej obliczeniowej trwałości przekładni zębatych został przebadany wpływ współczynnika tarcia ślizgowego na trwałość walcowej przekładni o zębach prostych lokomotywy przy zmiennych wskutek zużycia zębów warunkach kontaktu w zazębieniu korygowanym dwu – jedno – dwu parowym. Ustalono, że resurs przekładni będzie maksymalny przy współczynnikach korekcji x1 = –x2 = 0,1 w całym zakresie zmiany współczynnika tarcia ślizgowego. |