Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Dziubiński Mieczysław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1 - 4
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Conference ELMECO-9 " Electromagnetic Devices and Processes in Environment Protection " with 12th Seminar AoS-12 "Applications of Superconductors"
Skrócona nazwa konferencji: ELMECO & AoS 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 grudnia 2017 do 6 grudnia 2017
Miasto konferencji: Nałęczów
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article is devoted to issues related to the starting of internal combustion engines. The scientific goal of the study is to develop and explore methods and technical means for the operation surveillance of the starting system in vehicles. The registered parameters include the voltage at the starter, the current consumed by the starter, and the starter's rotation speed and torque. On the basis of these values the electrical and mechanical power of the starter were determined. To register the distribution of magnetic flux Hall sensors were used. The operation study includes an analysis of damaged starters, on the basis of which a reliability model of starter redundancy was developed, with a subdivision into mechanical and electrical parts. For the analysis of the magnetic flux distribution for selected operation states the QuickField program was used. Experimental studies were conducted for sensors placed on the rotor, the pole pieces and the yoke gap, recording the Hall voltage signal for selected starter damage.