Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Dziubiński Mieczysław, Siemionek Ewa, Adamiec Marek, Drozd Artur, Kołodziej Sławomir
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1 - 4
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Conference ELMECO-9 " Electromagnetic Devices and Processes in Environment Protection " with 12th Seminar AoS-12 "Applications of Superconductors"
Skrócona nazwa konferencji: ELMECO & AoS 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 grudnia 2017 do 6 grudnia 2017
Miasto konferencji: Nałęczów
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The aim of this article is to analyze energy consumption of nowadays electric vehicles on selected exemplary trolleybuses worked out by Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Nowadays problems concerned to inflated environmental pollution caused a sudden increase in interest in the possibility of using electric propulsion in motor vehicles. Contemporary electric vehicles allow to carry out the process of regenerative braking with the recuperation of electric energy into supercapacitors, batteries or overhead lines. Now the main factor which is limiting the performance characteristics of electrically powered vehicles is the need of using autonomous power sources such as rechargeable battery cells with limited dimensions and mass. It directly limits the range of nowadays electric vehicle. Studies of modern electric vehicles are based on road cycles which are characteristic for this group of vehicles. During the studies, apart from energy consumption are tested the range of vehicle and ability to to climb the required gradients. Basing on the analysis of obtained results we can assume that the intensity of the braking phase, initial speed of the braking phase and total mass of vehicle are the most important factors contributing to the quantity of regenerated electric energy during regenerative braking phase.