Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Tukeyev Ualsher, Konysbayev A.
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 2338 - 2344
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Association for Computing Machinery (ACM) and Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) provided a set of standards for Computing Curricula for Undergraduate Degree Programmes in Computer Science. These standards have been used by many universities all over the world. Computing Curricula have been divided by ACM/IEEE into five different sub-disciplines: Computer Engineering, Computer Science, Information Systems, Information Technology, and Software Engineering. In the development plans ACM/IEEE has left place for future models of curricula. Contemporary industry is increasingly using information technology (IT) for control of production lines. Meanwhile, companies operate IT systems supporting their management. The research shows a lack of specialists who know computer systems in automation and management. The gap between computing technologies and automatics is noticeable. To reduce the gap, a new and innovative curriculum was proposed: Industrial Information Systems (IIS). A developed Industrial Information Systems curriculum is an attempt to combine in one undergraduate study programme the best elements from the Information Systems and Computer Engineering sub- disciplines. An international and interdisciplinary team was engaged to develop the IIS curriculum. The paper presents the methodology used for the design of the new curriculum. International cooperation in the process of curriculum development was particularly stressed. The structure and organisation of the new study programme is also presented.