Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Jafarov Ahror, Miłosz Elżbieta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: angielski
Strony: 2999 - 3004
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In the higher education system, student mobility is permanently incorporated. It allows students to complete part of the study programme abroad and supports the education process by enabling students to take advantage of the best universities. Many different programmes, such as Erasmus+, provide financial support for this activity. This paper compares the results of a study among Polish and Tajik students of Computer Science (CS). Its aim was to detect their perception of the opportunity to participate in a one-semester international academic mobility, i.e. to study abroad for one semester. During the study mainly four hypotheses were tested: • H1. CS students have a positive attitude towards the mobility programme. • H2. CS students want to take part in academic exchanges. • H3. CS students perceive the international exchange programme as an opportunity to gain knowledge and skills and enhance their future position in the labour market. • H4. Family reasons and a sense of terrorist threat are the primary causes of the students’ reservations about participation in the mobility. In the study the same questionnaire was used among CS students of two technical universities: the Lublin University of Technology (Lublin, Poland) and the Technological University of Tajikistan (Dushanbe, Tajikistan). Both groups were subjected to the same research methodology and results processing. The research methodology, results, and discussion concerning differences between the perception of the problem by the Polish and Tajik students are presented in this paper. Differences in perception of the participation in a one-semester international academic mobility between Polish and Tajik students are discussed in detail.