Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Miłosz Marek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 2310 - 2316
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Ten years ago the European University Association (EUA) started to collect data on university autonomy in a wide European aspect. The aim of this collection is to compare the level of university autonomy in different countries. The developed methodology uses over 30 different indicators and defines the autonomy of universities in four dimensions: organisational, financing, staffing, and academic. The methodology, called Autonomy Scorecards, makes it possible to clearly compare the level of freedom of universities in different countries. Project TRUNAK (Transition to University Autonomy in Kazakhstan) is to develop a model of decentralisation of higher education institutions in Kazakhstan and to support structural changes in Kazakhstan higher education by transfer of experiences from European Union (EU) countries in this area. The consortium of the TRUNAK project includes 17 partners, mainly universities, but also ministries and non-governmental bodies. The TRUNAK project is funded within the framework of the Erasmus+ KA2 (Capacity Building in Higher Education) as a structural project. Such projects affect systems of education and promote reforms at a particular level, in this case the national one. This paper presents the university autonomy in different EU countries, the methodology of its calculation, aims of the TRUNAK project, its partners and main stages.