Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Łukasik Edyta, Skublewska-Paszkowska Maria
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1128 - 1135
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The assessment of students’ learning process is an indispensable element of their higher education. It may be done by using pen and paper. However, in the world of developing IT technologies many new opportunities have arisen. E-learning platforms have the possibility of performing online tests and queries which are valuable as teacher equipment. Many parameters of the tests can be easily set, such as the number of questions in each paper, the order of displaying the queries or the passing threshold. Nowadays, there are more and more computer science systems for assigning the knowledge from a particular subject, even language programming. These platforms may verify not only a solution in the way of source code, but also its accuracy as well as time and number of operations. Access to the test may be limited by time and equipment. These platforms may become a useful tool in the evaluation process of ICT students, for programming languages and algorithms and data structure. The purpose of this paper is to evaluate the various forms of exams for the first degree students at the Lublin University of Technology using a survey conducted among the exam’s participants. The tests were in four forms: an open question from the theoretical part of the exam, a test with multiple answers, a problem to solve and a problem to solve using a platform. New equipment for the evaluation of students competence will be presented.