Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Kozieł Grzegorz, Zientarski Tomasz, Dziuba-Kozieł Marta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 4621 - 4627
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
During the course of their studies, students have an opportunity to take a semester at a university abroad. It is usually done within the Erasmus+ programme. Another popular form of education is to continue master degree studies at a university abroad after finishing bachelor level studies at a university at home. This results in a big number of foreign students studying at the Lublin University of Technology (LUT). This phenomenon is especially noticeable at Computer Science (CS) studies. During the winter semester of 2017, ninety nine foreign Erasmus students have come to study CS at the LUT. The number of foreign students is rising – during the two preceding semesters we had respectively 78 and 52 students. Because of such significant numbers of students, it was necessary to identify barriers they encountered during their education, in order to prepare a plan of their reduction. This should make it possible to improve the educational offer and improve foreign students’ living and learning conditions during their stay in Lublin. Meetings with Erasmus students allowed to identify the main issues. They were: language problems, unequal level of students’ IT skills, financial problems and a long term of staying away from home.