Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Wójcicki Piotr, Skulimowski Stanisław, Kozieł Grzegorz, Szymczyk Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 7436 - 7441
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2017 do 7 marca 2017
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Programming is one of the most important element in computer science education. Beginner programming is not intuitive, can be troublesome and discouraged at the very beginning due to its abstract form of communication with the machine. The solution in this situation may be to use the techniques that are part of the Discovery Learning (DL), which assumes that learning is and easier to assimilate and more engaging, the more effect is palpable and translated into reality. Because of this, prototype plates with built-in system controlling multiple devices were used. In example Arduino board was used to programming simple logic that control robot movement. Additionally, students can improve, optimize and correct created code, if needed. Programming such systems allows students to quickly see effects. Traditional console programming does not always show a loophole. In order to evaluate the final result we presented the following hypotheses: H1: Visible programming effects are more motivating for further learning H2: Programming embedded systems has an advantage compared to programmable consoles in early learning. H3: Programming microcontrollers makes learning programing easier and more effective. To confirm these hypotheses, a survey among the group of students of Mechatronics and Computer Science was conducted. The questions concerned about experience in the research area. The students were asked about their practice in programming console and embedded systems. The results of the study are presented in the article.