Student research project on physical simulations in Unity3D game engine
Fragment książki (Materiały konferencyjne)
Status: | |
Autorzy: | Plechawska-Wójcik Małgorzata, Buszewicz Marcin |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
Język: | angielski |
Strony: | 7209 - 7214 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 11th International Technology, Education and Development Conference |
Skrócona nazwa konferencji: | INTED 2017 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 6 marca 2017 do 8 marca 2017 |
Miasto konferencji: | Valencia |
Państwo konferencji: | HISZPANIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
The paper presents results of performance analysis of Unity 3D game engine focusing on the aspect of physical simulations using rigid body objects. Main aspects of the analysis is testing performance of CPU on the aspect of rendering and work of built-in PhysX physics engine. The aim of the paper is to determine how efficiently Unity 3D handles the aspect of physical simulations depending on the usage of different number of rigid bodies and complexity of their colliders. The research was conducted by team of teachers and students from Lublin University of Technology as a part of the 3D graphic seminar project |