Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Miłosz Elżbieta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: angielski
Strony: 239 - 243
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Skrócona nazwa konferencji: EDUCON 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 17 kwietnia 2018 do 20 kwietnia 2018
Miasto konferencji: Santa Cruz de Tenerife
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Digital natives are now reaching universities. They change the approach to the learning process and its implementation. Serious computer games have become a regular part of engineering education in the digital environment. They have been included in the postgraduate study programme "Logistics Processes Management" for non-logistics specialists. This programme is the response to the growing demand for logistic specialists in Poland. It allows the acquisition of new knowledge and skills by engineers of other specialties in less time than the normal higher education cycle. Specially designed computer decision-making simulation games are intensively used in this programme. This article presents logistic games involving computer simulation and decision-making in three different areas: market and competitor analysis, supply chain processes, and activity based costing in logistic processes. The methodology of using the games during the didactic process is also presented. This methodology uses Kolb's Learning Cycles. It was developed on the basis of experience from the implementation of the postgraduate study programme.