Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Montusiewicz Jerzy, Miłosz Marek, Kęsik Jacek
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.7
Język: angielski
Strony: 774 - 779
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Termin konferencji: 17 kwietnia 2018 do 20 kwietnia 2018
Miasto konferencji: Santa Cruz de Tenerife
Państwo konferencji: HISZPANIA
Praca wybitna: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
People with visual impairment are excluded from experiencing the cultural heritage presented by museums in a traditional manner. To enable them to touch the museum exhibits, a set of touchable copies needs to be made. The article presents the use of latest computer graphics technologies, such as 3D scanning, postprocessing and 3D printing, in improving such an enterprise. The current state of research is discussed both in the technical and organisational aspect of preparing “tactile expositions”. This is followed by a step-by-step description of preparing touchable museum objects, with a discussion of the possible use of 3D technologies to aid this task. Attention is also paid to issues connected with engineering education of students. The authors think that the problem of creating objects accessible to the blind is socially useful and will encourage students to be active in this area. Finally, a genuine museum object is described as an illustration of preparing a touchable exhibit, clearly showing the advantages of using 3D technologies to this end.