Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Montusiewicz Jerzy
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 1438 - 1443
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Skrócona nazwa konferencji: EDUCON 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 17 kwietnia 2018 do 20 kwietnia 2018
Miasto konferencji: Santa Cruz de Tenerife
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The game "Architectural Jewels of Lublin" is aresponse to the low level of knowledge among school children about the architectural monuments of the city of Lublin, which they are mostly inhabitants of. The article presents the game and the results of a study of the effectiveness of its use in the process of teaching students about the architectural monuments of the city of Lublin. The main objective of the game "Architectural Jewels of Lublin" is interactive game-based learning of history. It was developed as a board game, using modern computer technologies: RFID systems, 3D modeling and printing, and real time programming. The hardware and software used in the game design can help in the process of multi-disciplinary engineer training. This game-based learning efficiency study applied a methodology using the A/B testing technique in conjunction with survey research. The level of knowledge about monuments was assessed on the basis of the survey conducted among pupils using the developed indicator. The survey was filled by various, albeit statistically similar, groups of learners before and after the game. The main result of the study is the finding of an over 31% increase in the level of knowledge among pupils as a result of playing the game "Architectural Jewels of Lublin”.