Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Przyłucki Sławomir, Czerwiński Dariusz, Sierszeń Artur, Sturgulewski Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 6407 - 6414
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Conference of Education, Research and Innovation
Skrócona nazwa konferencji: ICERI 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 16 listopada 2017 do 18 listopada 2017
Miasto konferencji: Sevilla
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article focuses on didactic needs arising from the increasing importance of systems that utilize and process data from many, diverse and distributed sources. It presents the concept of two essential didactic components, which in our view are a new approach to programming education in the context of the IT systems, especially IoT applications. These components are collaborative programming environment and data-driven programming tools. Their main goal was to deliver the tool set which allows for defining a form of laboratory activity in the field of Informatics. We have defined this type of activity as a collaborative, data-oriented programming classroom. These classes are intended for students of first-degree technical studies (engineering degree). All of the proposals contained in the article base on the analysis of the test system developed in the Computer Science Institute, the Lublin University of Technology, Poland in cooperation with the Institute of Applied Computer Science, the Lodz University of Technology, Poland.