Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Plechawska-Wójcik Małgorzata, Semeniuk Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: angielski
Strony: 7217 - 7224
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 marca 2018 do 7 marca 2018
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The aim of the study is to perform usage analysis of VR headset in simulated stress situations. The study was performed as a student project in the Laboratory of Motion Analysis and Interface Ergonomics, which is located at Lublin University of Technology in Poland. As a stress classifier, the intensity of negative emotions (such as fear, sadness, discomfort) was adopted. The source of the analysis was the results obtained from the electroencephalographic study, where the activity of examined person brain was measured during the virtual reality session with dedicated VR headset. The main task of this study was to answer the question: Is virtual reality (VR) technology suitable for simulating stress situations? For this purpose the case study was performed and five persons were examined. A single study session consisted of presentation with VR headset of two applications and three 360 ° films, followed by a questionnaire related to the course of research. As a result of the obtained electroencephalographic(EEEG) data analysis, a set of graphs showing changes in alpha, beta and theta rhythms during scenarios were obtained. The analysis was performed using 21 channel EEG amplifier - Mitsar EEG 201. Results show that the low quality of the stress stimuli did not allow for a precise answer to the research question. However, the impact of VR technology on the emotional state of the subjects was observed. In order to improve the effectiveness of the research, better selected and tested VR content should be used as a stimulus. Increasing the number of people examined would also increase the statistical value of the study.