Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Ślęzak Marcin, Niewczas Andrzej, Ignaciuk Piotr, Dmowski Artur
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1 - 6
Scopus® Cytowania: 6
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 11th International Scientific and Technical Conference on Automotive Safety
Skrócona nazwa konferencji: 11th AUTOMOTIVE SAFETY 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 kwietnia 2018 do 20 kwietnia 2018
Miasto konferencji: Casta Papiernicka
Państwo konferencji: SŁOWACJA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article presents the results of comparative studies of reliability of heavy goods vehicles of two selected brands in the long-term rental conditions. The vehicles were used in urban and suburban areas in Poland, in the vicinity of large cities: Warsaw and Rybnik. Description of the reliability was done taking into accounts mileage till the first damage of components and elements. Components and elements undergoing wear damage and elements whose damages were random were distinguished. The results of reliability were compared with the results of the analysis of the repair costs. On this basis the failure rate of the components involved was estimated. The results show that group of vehicles marked as a brand B is characterized by better reliability and lower maintenance costs than cars brand B. The results of the conducted tests may be used for the development of the new criteria for the evaluation of the operating efficiency of heavy goods vehicles.