Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
Wychowanie patriotyczne stanowiło zawsze jedno z wielu zadań realizowanych
przez szkołę. Celem obecnego wychowania patriotycznego jest między innymi tworzenie
warunków dla innowacyjnego dialogu młodego pokolenia z dziedzictwem kulturowym,
kształtowanie poczucia dumy z historii i kultury, sztuki i tradycji ojczyzny. Istotne
znaczenie wychowawcze ma tutaj, jak zawsze, sztuka budząca silne emocje i angażująca
intuicję oraz zdolności kontemplacyjne. Tworzona przez wybitnych artystów, którzy
znają swoją tożsamość narodową, implikowała i nadal implikuje potrzebę zmiany i zachęca
do tworzenia nowych zachowań w życiu młodego pokolenia
Patriotic education has always been one of the key tasks of the school system. The goals
of contemporary patriotic education include the establishment of conditions facilitating
innovative interaction of the youngest generation with the cultural heritage, shaping the
sense of pride in the history, culture art and traditions of the motherland. A particular
educational significance is played, as always, by art capable of evoking strong emotional
response and tapping into the students’ intuitive and contemplative capacity. Created by
eminent artists conscious of their national identity, such art has always implied the need
for change and encouraged the introduction of new behavioural patterns in the lives of
the youngest generation.