Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Śniadkowski Mariusz, Szubartowska Alicja
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 1,5
Język: polski
Strony: 65 - 91
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 grudnia 2018
Abstrakty: polski | angielski
Wychowanie patriotyczne stanowiło zawsze jedno z wielu zadań realizowanych przez szkołę. Celem obecnego wychowania patriotycznego jest między innymi tworzenie warunków dla innowacyjnego dialogu młodego pokolenia z dziedzictwem kulturowym, kształtowanie poczucia dumy z historii i kultury, sztuki i tradycji ojczyzny. Istotne znaczenie wychowawcze ma tutaj, jak zawsze, sztuka budząca silne emocje i angażująca intuicję oraz zdolności kontemplacyjne. Tworzona przez wybitnych artystów, którzy znają swoją tożsamość narodową, implikowała i nadal implikuje potrzebę zmiany i zachęca do tworzenia nowych zachowań w życiu młodego pokolenia
Patriotic education has always been one of the key tasks of the school system. The goals of contemporary patriotic education include the establishment of conditions facilitating innovative interaction of the youngest generation with the cultural heritage, shaping the sense of pride in the history, culture art and traditions of the motherland. A particular educational significance is played, as always, by art capable of evoking strong emotional response and tapping into the students’ intuitive and contemplative capacity. Created by eminent artists conscious of their national identity, such art has always implied the need for change and encouraged the introduction of new behavioural patterns in the lives of the youngest generation.