Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Wawer Monika, Muryjas Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 4229 - 4236
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 11th International Conference of Education, Research and Innovation
Skrócona nazwa konferencji: ICERI 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 12 listopada 2018 do 14 listopada 2018
Miasto konferencji: Seville
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The contemporary labour market in Poland is experiencing a constant shortage of IT specialists. Employers in the IT industry are looking for candidates who want to work even though they do not have graduation diplomas yet. According to the Polish Central Statistical Office, the deficit in IT employees is in Poland currently ranges from 30,000 to 50,000 and it grows by 3-5% every year. In response to the needs of enterprises, universities offer new curricula and systematically increase the limits of admission to study in the field of Computer Science. Increasingly, it is also observed that IT students undertake professional work during their studies. The aim of this paper is the analysis of the possibilities for linking professional work and academic education by the students of Computer Science field in Poland. On basis of conducted survey there have been identified advantages and benefits as well as limitations and risks related with taking the work during studies. Obtained results show that three engaged entities, i.e. student, university and employer benefit this non-formal co-operation. Moreover, there has been stated that the main barrier in combining professional work and academic education is appropriate time sharing which allows students to perform efficiently their duties in both areas.