Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
An analysis of the intensity of vehicle use in a transportation company
Autorzy: Droździel Paweł, Komsta Henryk, Krzywonos Leszek
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 559 - 565
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Intensywność użytkowania pojazdu jest jednym z najważniejszych parametrów jego eksploatacji. Jej miarą jest liczba kilometrów przejechanych przez samochód podczas określonego czasu (dnia, miesiąca czy roku). Od wartości intensywności użytkowania zależą: okres użytkowania danego pojazdu, wartość kosztów oraz uzyskiwany zysk z usługi transportowej, długość czasu pracy kierowcy, a także inne parametry eksploatacji samochodu. Dlatego też analiza danych związanych z intensywnością użytkowania samochodu jest pomocna przy ocenie danego systemu transportu. W referacie przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych przeprowadzonych dla pozyskanych w trakcie badań danych związanych z intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Poczty Polskiej w Lublinie.
Intensity of use is one of the most important parameters of vehicle operation. It is expressed as the number of kilometers traveled by a car within a specified period of time (day, month, or year). The intensity of use affects vehicle life, the costs and the profits from transportation services, drivers' working time, and other parameters of car operation. For that reason, analysis of data associated with the intensity of vehicle use may be instrumental in the evaluation of a given transport system. The paper presents and discusses the results of statistical analyses of data related to the intensity of use of delivery trucks in the Polish Mail company in Lublin.