Realistic stereo visualization system architecture using ray tracing
Fragment książki (Materiały konferencyjne)
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Bashkov Evgeniy A., Zori Anatolii A., Al-Oraiqat Anas M., Tleshova Akmaral, Kisała Piotr |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,6 |
Język: | angielski |
Strony: | 264 - 271 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | The Summer XLII-nd IEEE-SPIE Joint Symposium on Photonics, Web Engineering, Electronics for Astronomy and HIgh Energy Physic Experiments |
Skrócona nazwa konferencji: | XLII SPIE-IEEE-PSP 2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 3 czerwca 2018 do 10 czerwca 2018 |
Miasto konferencji: | Wilga |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
The article considers experience of creating of system of realistic 3D stereo visualization by raytracing method on GPU basis. The basic organization of such 3D stereo visualization systems and parallel architecture of computing systems for realistic synthesis of stereo images by raytracing method were proposed. The developed architecture of 3D stereo visualization systems is able to solve the problem associated with middle 3D scene complexity image synthesis in real-time mode. |