|
Cel: Zidentyfikowanie form dzielenia się wiedzą w organizacji, czynników oddziałujących na ten proces, przedstawienie wyników badań ankietowych w tym zakresie.
Rodzaj metodologii: Badania ankietowe przeprowadzono wśród 43 losowo wybranych pracowników przedsiębiorstwa produkcyjnego.
Główne wyniki badań: Czynniki wpływające na dzielenie się wiedzą podzielono na: indywidualne, organizacyjne i techniczne. Pracownicy wskazywali na znaczenie przede wszystkim czynników indywidualnych i organizacyjnych, tj.: świadomość znaczenia procesu dzielenia się wiedzą, kompetencje pracowników, postawy przełożonych, stosowane narzędzia motywacyjne, wspierająca kultura organizacyjna.
Implikacje praktyczne: Rozpoznanie czynników ograniczających dzielenie się wiedzą umożliwia podjęcie działań w obszarze struktury, kultury i systemu motywacyjnego, podnoszących efektywność stosowanych w organizacji form dzielenia się wiedzą.
Implikacje społeczne: Zidentyfikowane czynniki wpływają na zachowania pracowników, w tym motywy i jakość inicjatyw w zakresie dzielenia się wiedzą.
|