Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Influence of biomass-coal co-combustion on ignition losses
Autorzy: Popiel Piotr
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 249
Strony: 69 - 80
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Współspalanie biomasy często wiąże się ze zwiększeniem zawartości części palnych w popiele lotnym i żużlu. Prowadzi to do sytuacji, polegającej na niespełnieniu przez popiół lotny norm jakościowych przewidzianych przy produkcji materiałów budowlanych. Dlatego tak istotne jest określenie wielkości niedopału przy współspalaniu biomasy z pyłem węglowym. W artykule omówiono główne czynniki decydujące o wielkości niedopału przy spalaniu pyłu węglowego oraz przy współspalaniu biomasy w kotłach energetycznych. Do głównych czynników można zaliczyć: rodzaj spalanego paliwa, wilgotność, stopień rozdrobnienia, wielkość udziału biomasy i sposób jej dostarczenia do kotła. W artykule zamieszczono również wyniki badań przesiewowych popiołów lotnych, przy określeniu zawartość węgla całkowitego TC (Total Carbon) w każdej z frakcji.
Biomass co-combustion is often associated with increased amount of unburned parts contained in both fly ash and slag. Another side effect is lowering the fly ash quality so as it cannot be utilised as a component for building materials. Therefore, it is important to determine ignition losses in fly ash during biomass-coal co-combustion. The article discusses main factors, that play an important role on amount of unburning parts during the biomass co-combustion in power boilers. The main factors are: the type of fuel, relative moisture, degree of fuel fragmentation, the amount of biomass content and the manner of its delivery to the power boiler. The article also contains the results of sieving examination of fly ash, in determining of content TC (Total Carbon) in each fraction.