Simulation Research of Aircraft Piston Engine Rotax 912
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Grabowski Łukasz, Siadkowska Ksenia, Skiba Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 252 |
Numer artykułu: | 05007 |
Strony: | 1 - 5 |
Web of Science® Times Cited: | 7 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | III International Conference of Computational Methods in Engineering Science - CMES' 2018, 22-24 listopada 2018, Kazimierz Dolny, Polska |
Skrócona nazwa konferencji: | CMES’18 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 31 stycznia 2019 do 31 stycznia 2019 |
Miasto konferencji: | Kazimierz Dolny |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 14 stycznia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
This paper reports the results of simulation works of Rotax 912 aircraft piston engine, which is a basic unit in most ultra-light aircrafts. The method for preparing the model aircraft engine operation process was presented. Simulation tests were carried out in the AVL Boost programme. The programme allows a full use of zero-dimensional and one-dimensional modelling. It also allows a comparison of other engine models. The developed model has enabled us to simulate the flow of air through the inlet pipes, carburettors, valves and combustion process. The preparation of the model required us to enter parameters that are not available in the manufacturer's catalogue, therefore, necessary measurements and analysis of the engine parts were carried out on a laboratory bench. The calculations in the AVL Boost programme were carried out in the conditions determined for the selected BMEP values with the objective of characterising the engine performance by determining its power, torque and fuel consumption. |