Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Szymczyk Tomasz, Baran Katarzyna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 252
Numer artykułu: 03013
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 3
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18)
Skrócona nazwa konferencji: CMES’18
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 22 listopada 2018 do 24 listopada 2018
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
Unceasing development of computing power of modern computers and advanced graphics card functions enable very faithful projections of the virtual world. However, issues related to real-time object generation and object interaction are complex research problems. A designer and programmer face a dilemma of modifying the model. Simplifying the model significantly affects minimisation of a detail. The article presents a position of digital registration of human behaviour in the virtual world. A study of human behaviour has been proposed, where the main stimulant is not an image but a sound. Participants heard different sounds and responded to them. Parameters such as: pulse, hand movement, general posture and movements of the entire body were registered. An analysis of change in the scope of given psychological modality is important for biofeedback, which allows activating a self-regulatory ability by a body’s feedback. In the authors’ research, depending on variability of a respondent’s reaction, a further interaction with the virtual sound object is created. In this environment, fear of dogs was safely examined. The paper presents the results of pilot studies, which indicated that it is possible to control human reactions by analysing registered parameters, learning to control their own reactions and with more frequent biofeedback training – working out concentration and coping in the most extreme conditions.