A* pathfinding algorithm modification for a 3D engine
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
| Status: | |
| Autorzy: | Smołka Jakub, Miszta Kamil, Skublewska-Paszkowska Maria, Łukasik Edyta |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2019 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Wolumen/Tom: | 252 |
| Numer artykułu: | 03007 |
| Strony: | 1 - 6 |
| Web of Science® Times Cited: | 0 |
| Bazy: | Web of Science |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18) |
| Skrócona nazwa konferencji: | CMES’18 |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 22 listopada 2018 do 24 grudnia 2018 |
| Miasto konferencji: | Kazimierz Dolny |
| Państwo konferencji: | POLSKA |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 14 stycznia 2019 |
| Abstrakty: | angielski |
| Frequently the quality of a path returned by a pathfinding algorithm is more important than the performance of that algorithm. This paper presents a new algorithm, based on A*, which is better suited for use in 3D game engines. The modification was evaluated by a series of comparative tests. The standard A* algorithm was used as a benchmark in the comparisons. The changes in the algorithm consist in using a different heuristic, adding vertex penalties, and post-processing of the path. A custom-built 3D graphics engine was used as the test environment. The paths generated by the new algorithm are a more natural choice for humans than the ones selected by the standard A* algorithm. |
