Wyzwania współczesnych organizacji w pozyskiwaniu klientów a logistyczna ich obsługa
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Challenges of contemporary organizations in customer recovery and logistic service
|
Autorzy: | Dziwulski Jacek |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Strony: | 124 - 134 |
Bazy: | PBB - Polska Bibliografia Bibliologiczna | CEJSH - The Central European Journal of Social Sciences and Humanities | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN - Polska Bibliografia Naukowa |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2018 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Niezbędnym warunkiem prowadzenia i rozwijania działalności rynkowej jest pozyskiwanie oraz utrzymanie klientów, a także sprzedaż dóbr i usług. Podstawowe funkcje każdej organizacji umożliwiając obecność na rynku jest ich sprzedaż i dystrybucja. Efektywny system dystrybucji odgrywa bardzo dużą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Podejście do dystrybucji produktów w teorii i praktyce pokazuje, że bardzo często zarządzanie systemem dystrybucji jest prowadzone w sposób oddzielny przez dział marketingu i dział logistyki. Logistyka obejmuje swym zakresem nie tylko przepływ materiałów, surowców i towarów, ale również przepływ środków finansowych i informacji, a nawet wpływa na pozyskiwanie nowych klientów. Opierając się na logistyce jest możliwość stworzenia systemu wiedzy o całej organizacji. Logistyka dystrybucji, aby móc spełniać odpowiednio swoje zadania powinna realizować funkcję koordynacyjną, która oznacza zbieranie oraz przekazywanie każdej organizacji informacji o popycie, nawiązywanie kontaktów z rynkiem, zawieranie umów kupna – sprzedaży i promocją towarów, a także funkcję organizacyjna, polegającą na wykonywaniu takich czynności, jak: transport, magazynowanie, przerób handlowy | |
The acquisition and retention of clients as well as the sale of goods and services is a prerequisite for running and developing market activities. The basic function of any organization that allows both the market presence of manufactured products and services and their sale is distribution. An effective distribution system plays a significant role in building a competitive advantage on the market. The approach to the distribution of goods in theory and practice shows that very often the management of the distribution system is conducted separately by the marketing department and the logistics department. Logistics covers not only the flow of materials, raw materials and goods, but also the flow of financial resources and information, and even affects the acquisition of new customers. Based on logistics, it is possible to create a knowledge system about the entire organization. Distribution logistics, in order to be able to fulfill its tasks properly, should carry out a coordinating function, which means collecting and transmitting demand information to the producer, establishing contacts with the market, entering into purchase and sale contracts and promoting goods, as well as an organizational function consisting in performing activities such as : transport, storage, processing. |