Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Kamiński Mariusz, Budzyński Piotr, Wiertel Marek, Droździel Andrzej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 32013
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
Titanium and its alloys are commonlyusedin space, aviation, and motorisation industries due to their high strength and corrosion resistance. However, given its poor tribological properties (high friction and wear coefficients), methods for improvement of the tribological properties of titanium are continuously being developed. This study presents the effect of nitrogen ion implantation with energy 60 keV at a fluence of 1∙10¹⁷N⁺/cm²on changes in the properties of titanium alloy Ti Grade 5 (Ti-6Al-4V). Ionimplantation was carried out through amask with φ = 500 μm diameterholes. Nitrogen implantation through the mask improve the tribological properties of Ti6Al4V, by reducing the mean value of the friction coefficient and reducing tribological wear