Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Iskovych-Lototsky Rostislav D., Ivanchuk Yaroslav V., Veselovska Natalia R., Surtel Wojciech, Sundetov Samat
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,8
Język: angielski
Strony: 1771 - 1780
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: The Summer XLII-nd IEEE-SPIE Joint Symposium on Photonics, Web Engineering, Electronics for Astronomy and HIgh Energy Physic Experiments
Skrócona nazwa konferencji: XLII SPIE-IEEE-PSP 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 czerwca 2018 do 10 czerwca 2018
Miasto konferencji: Wilga
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This article is devoted to the development of an automated system for the theoretical study of vibro-impact unloading of bulk cargo on vehicles – dumper trucks. The high efficiency of the technological process of unloading bulk cargo by means of the application of vibro-impact loads is determined.A high degree of intensification of the process of unloading of bulk cargo is achieved by using original vibrating and vibro-impact unloaders with a hydroimpulse drive. The system approach to the unloading technological process (unloading device, process, body, bulk cargo) is considered and an automated system of mathematical modeling of the stress-strain state of the body of a dump truck with vibro-impact unloading is developed.The finite element method in the FEM-program was used to determine the main parameters of the stress-strain state of the body of a dump truck under vibro-impact unloading. The results of automated modeling allowed us to evaluate the effectiveness of the impact of shock loads on the body of a dump truck when unloading bulk cargo, as well as the efficiency of the developed designs of vibration-resistant unloading devices with a hydroimpulse drive.