The physical model of motor vehicle destruction under shock loading for analysis of road traffic accident
Fragment książki (Materiały konferencyjne)
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Ogorodnikov Vitaliy A. , Zyska Tomasz, Sundetov Samat |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
Język: | angielski |
Strony: | 1873 - 1877 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 10 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | The Summer XLII-nd IEEE-SPIE Joint Symposium on Photonics, Web Engineering, Electronics for Astronomy and HIgh Energy Physic Experiments |
Skrócona nazwa konferencji: | XLII SPIE-IEEE-PSP 2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 3 czerwca 2018 do 10 czerwca 2018 |
Miasto konferencji: | Wilga |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
Experimentally calculated component of the physical model of motor vehicle destruction under shock loading is considered. The results of the development of methods for determining deformation energy of motor vehicles, damaged in road accidents, are presented. Model of studying the processes of motor vehicle deformation and destruction under shock loading conditions is elaborated. Accuracy of deformation energy determination by crash test-based methods is evaluated using experimental- calculation method of hardness. The possibility to determine the speed of motor vehicle motion at the moment of impact with accuracy, sufficient for the practice of carrying out auto-technical expert examination is shown. |