Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Jukowski Michał, Błazik-Borowa Ewa, Bohatkiewicz Janusz, Bęc Jarosław, Hypki Mateusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 477 - 484
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th fib International PhD Symposium in Civil Engineering
Skrócona nazwa konferencji: 12th PhD Symposium 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 29 sierpnia 2018 do 31 sierpnia 2018
Miasto konferencji: Praga
Państwo konferencji: CZECHY
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The following paper presents a verification trial of the performance of a composite bridge under the influence of variable load over time. It shows the results of a study based on the measurement of the bridge structural elements accelerations for a moving load at speeds of 30, 50 and 70 km/h. On the basis of the measurements, two main vertical natural frequencies of vibrations for the bridge in the existing technical conditions were found, which are 7.97 Hz and 9.06 Hz. The second part of the research was based on the numerical analyses in the Autodesk Simulation Multiphysics. In the computer bridge model, both the susceptibility of supports (supporting structure of the bridge and ground) and wear of the concrete deck expressed by the modified elastic modulus were taken into consideration. Subsequently, the response of an ideal bridge and the exploited one to the static and dynamic load during the passage of a car was compared. © 2018 Czech Technical University in Prague. All rights reserved.