Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Tomczak Janusz, Bulzak Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 26
Strony: 1 - 10
Web of Science® Times Cited: 12
Scopus® Cytowania: 13
Bazy: Web of Science | Scopus | Springer
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 12 czerwca 2019
Abstrakty: angielski
The problem of end-face cavity formation in parts produced by cross-wedge rolling was studied in order to reduce materialconsumption. The cavity depth was measured by the displacement method. Twenty-one different cases of rolling wereanalysed by finite element method to determine the effects of process parameters such as the wedge tool angle, thetemperature of material, the tool velocity and the reduction ratio on the depth of end-face cavities. Relationships betweenthese parameters are examined in order to establish dependencies enabling quick and simple selection of a concavityallowance in order to remove the cavities. The equations for calculating the concavity allowance were verified in anexperimental process for manufacturing ball pins with the use of flat tools. Rolling tests were performed using a billet withits length selected in compliance with the established dependencies. The experimental results demonstrate that the pro-posed solution is a viable method for end-face cavity removal.