Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Dębiński Marcin, Bohatkiewicz Janusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 471
Numer artykułu: 062016
Strony: 1 - 8
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 3rd World Multidisciplinary Civil Engineering, Architecture, Urban Planning Symposium (WMCAUS 2018)
Skrócona nazwa konferencji: WMCAUS 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 czerwca 2018 do 22 czerwca 2018
Miasto konferencji: Praga
Państwo konferencji: CZECHY
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 lutego 2019
Abstrakty: angielski
Significant increase in the road traffic intensity raise the noise emission. The authors of this paper present the results of preliminary studies concerning influence of fluctuations in road traffic on road noise emission. The analyses involved data from measurements taken on voivodeship roads in Lesser Poland. Thanks to the traffic data obtained from the measurements, it has become possible to perform analyses of the road traffic impact on the noise level, using a calculation method developed in Poland in the 1980s, subject to update. The results of the analyses indicate the need to focus on road traffic intensity fluctuation phenomenon, as well as its impact on the noise level. Taking this into consideration provides a complete picture of road traffic impact at roads with highly variable road traffic intensity over short periods of time. The observed phenomena constitute a significant problem in road noise predictions, which will ultimately influence the selection of safety measures, in addition to negative impact on the health and comfort of life in terms of inhabitants in areas adjacent to the roads.