Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Rybicka Iwona, Droździel Paweł, Liśćak Stefan, Śimko Ján
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Strony: 217 - 217
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Transport rozumiany, jako celowe przemieszczenie osób i ładunków, stanowi warunek konieczny rozwoju gospodarczego oraz pomaga w pozostałych formach aktywności człowieka. Jest on jednym z głównych sektorów gospodarki zapewniających jej funkcjonowanie, ale coraz częściej jest jednak kojarzony z potencjalnym zagrożeniem. Metody przeciw działania zagrożeniom należą do dziedziny wiedzy zwanej bezpieczeństwem. W artykule omówiono przyczyny występowania zdarzeń drogowych w ruchu miejskim. Zaprezentowano także analizę porównawczą ich liczby z udziałem pojazdów komunikacji zbiorowej – trolejbusów na przykładzie miasta Lublin w Polsce oraz miasta Żilina na Słowacji. Analizowany przedział badanego okresu w obu przypadkach to 2008 – 2012 roku.
Transport, understood as a deliberate movement of people and goods is a prerequisite for economic development and other forms of human activity. Demand for transport because of the way human life. It is one of the main sectors of the economy, providing jobs and prosperity for the population, but more often it is, however, associated with a potential threat. Methods of action against threats to belong to the field of knowledge called security, The article discusses the causes of road accidents. As well as an analysis of road accidents involving public transport vehicles on the example of the city of Lublin in Poland and the city of Żilina, Slovakia. The range of the period analyzed in both cases is 2008 – 2012 year.