Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Filipek Przemysław, Kwaśniak Grzegorz
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Strony: 123 - 123
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono koncepcję podwozia przyczepy z przesuwnym wózkiem tandemu oraz amortyzowanym dyszlem. W przyjętym rozwiązaniu zastosowano podwozie typu Boggie, które łączy ze sobą osie za pomocą resorów parabolicznych. Tandem składa się z przedniej osi sztywnej i osi tylnej z kontrolowanym systemem skrętnym. Podwozie przyczepy umożliwia redukcję zapotrzebowania mocy ciągnika oraz zmniejszenie zużycia opon na osi ciągnikowej. Model geometryczny konstrukcji zaprojektowano w programie Catia V5.
This paper presents the concept of a trailer chassis with sliding carriage and cushion tandem stacker. The adopted solution consists of a Boggie chassis that connects the axle with parabolic springs. Tandem consists of a rigid front axle and rear axle of the controlled steering system. Chassis trailers can reduce the power demand of the tractor and reduce tire wear on the axis of the tractor. Geometric model of the structure is designed in the Catia V5.