Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Różyło Patryk
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Strony: 145 - 146
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W pracy przedstawiono proces symulacji kinematycznej i numerycznej MES fragmentu układu zawieszenia lekkiego pojazdu dwuśladowego. Fragment układu zawieszenia jest odwzorowaniem prostych mechanizmów występujących w lekkich pojazdach dwuśladowych tłumiących drgania. Zastosowane materiały to aluminium, stal oraz guma charakteryzująca się własnościami hiperelastycznymi. Układ zawieszenia został poddany sile generowanej z podłoża, wynikającej z panujących nierówności terenu. Symulacja kinematyczna wykonana z wykorzystaniem oprogramowania CAD pozwoliła na odwzorowanie rzeczywistego zachowania się zawieszenia z prostym układem kierowniczym, podczas przejazdu po torze o charakterystyce krzywoliniowej. Badania numeryczne umożliwiły analizę rozkładów naprężeń w elementach konstrukcji wskazując jednocześnie obszary charakteryzujące się najwyższymi poziomami naprężenia zredukowanego, wyznaczonego wg hipotezy H-M-H (Hubera-Misesa-Hencky’ego). W analizie numerycznej wykorzystano modele materiałów sprężystoplastycznych oraz hipersprężystych dostępnych w programie Abaqus. Obliczenia prowadzono z uwzględnieniem zagadnienia nieliniowego geometrycznie z wykorzystaniem metody Newtona-Raphsona.