Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The model of autonomic and mobil transport platform using to load transport in logistic’s infrastructure object
Autorzy: Buczaj Marcin, Panek Łukasz
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 219 - 226
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych. Może to komplikować przebieg innych istniejących ciągów komunikacyjnych i transportowych w obiekcie. Drugi sposób opiera się na wykorzystaniu czynnika ludzkiego w procesie sterowania i kontroli. W pewnych okolicznościach może nie być możliwości zastosowania żadnego z wymienionych sposobów transportu ładunków. W takim przypadku konieczne jest zastosowanie innego rozwiązania. W artykule przedstawiono koncepcję oraz model autonomicznej mobilnej platformy transportowej wykorzystującej w procesie sterowania siatkę tagów RFID o znanej topografii. Wykorzystany system orientacji w terenie umożliwia realizację zadań transportowych oraz kontrolę nad procesem sterowania i przemieszczania się platformy
Transport of the commodity in logistics infrastructure’s space is made more often by transport devices which are stationary elements (belt transporters, lifts) or mobile (carts, transport vehicle). The first way requires to locate construction elements of transport devices in object. It can complicate other existing communications way and artery of traffic. The second way base on using a human elements in control process. Sometimes it can’t use any of this load transport’s way. In this case it’s necessary to use a different way. This article presents the concept and model of autonomic and mobile transport platform using RFID tags with known topography system in control process. Using RFID positioning system in area enables to realize of transport missions and control of process to give dispositions and management moving process.