Diversities in use of computer games and toys in education process
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Zróżnicowanie w wykorzystaniu gier komputerowych i zabawek w procesie edukacji
|
Autorzy: | Jakubowski Marek, Majcher Jacek, Maciąg Grażyna |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 13 |
Strony: | 135 - 141 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono propozycję i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie rozwoju dziecka. w dzisiejszym świecie można posługiwać się różnymi grami, oprogramowaniem, komputerami, zabawkami, przy czym istotne jest ich użycie w celu edukacji oraz radzenia sobie z konfliktami wewnętrznymi natury moralnej. stosowanie odpowiednio zaprojektowanych „pomocy” edukacyjnych może zapobiec problemom (konfliktom) zachodzącym w relacjach między ludźmi. odpowiedni warsztat pracy (laboratorium) umożliwia dzieciom nie tylko nabycie odpowiedniej wiedzy, ale także odczuwanie ważnych rozwojowo wydarzeń i relacji, niekoniecznie będąc w towarzystwie z innymi ludźmi. | |
The presented article reveals suggestions and possibilities of employing the most mo¬dern technologies in the process of child’s growth. The present world enables of games, computer multi-programmes, toys and it is very essential to apply them for educational reasons or coping with inner conflicts of moral nature. The latter and the like problems appear in interactions with other people. With the help of properly designed ‘aids’ it is possible to create such a ‘laboratory’ or workplace that enables children, during its functioning, to experience essential problems in their development not necessarily staying with live people knowledge simultaneously. |