Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Zróżnicowanie w wykorzystaniu gier komputerowych i zabawek w procesie edukacji
Autorzy: Jakubowski Marek, Majcher Jacek, Maciąg Grażyna
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 13
Strony: 135 - 141
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono propozycję i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie rozwoju dziecka. w dzisiejszym świecie można posługiwać się różnymi grami, oprogramowaniem, komputerami, zabawkami, przy czym istotne jest ich użycie w celu edukacji oraz radzenia sobie z konfliktami wewnętrznymi natury moralnej. stosowanie odpowiednio zaprojektowanych „pomocy” edukacyjnych może zapobiec problemom (konfliktom) zachodzącym w relacjach między ludźmi. odpowiedni warsztat pracy (laboratorium) umożliwia dzieciom nie tylko nabycie odpowiedniej wiedzy, ale także odczuwanie ważnych rozwojowo wydarzeń i relacji, niekoniecznie będąc w towarzystwie z innymi ludźmi.
The presented article reveals suggestions and possibilities of employing the most mo¬dern technologies in the process of child’s growth. The present world enables of games, computer multi-programmes, toys and it is very essential to apply them for educational reasons or coping with inner conflicts of moral nature. The latter and the like problems appear in interactions with other people. With the help of properly designed ‘aids’ it is possible to create such a ‘laboratory’ or workplace that enables children, during its functioning, to experience essential problems in their development not necessarily staying with live people knowledge simultaneously.