Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Górski Krzysztof, Sander Przemysław, Longwic Rafał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 42025
Strony: 1 - 11
Web of Science® Times Cited: 12
Scopus® Cytowania: 16
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
As a result of the increase of ecological awareness and restrictions for fumes emission, numerous studies have been conducted which aim at improving power supply systems and the structure of diesel engine. Another course of action taken to adjust to rigorous fumes emission norms is the replacement of hydrocarbon fuels with alternative ones. The research on the engine dynamometer, conducted by the authors, showed that the application of the mixture of canola oil with n-hexane positively influenced certain ecological parameters of the engine, particularly the nitric oxide (NOx) emission. Due to law regulations concerning the level of emission of toxic substances of exhaust gases, which require monitoring in real road traffic conditions, the attempts have been made to assess ecological parameters of diesel engine supplied with mixtures of canola oil with n-hexane. This article presents the research results for diesel engine in real operating conditions. The exhaust gas tester – Herman HGA 400 – was used for measuring ecological parameters. The level of the main toxic substances was measured during the research (CO, HC, NOx) and CO2, O2. The ecological parameters for diesel engine supplied with the mixture of canola oil and n-hexane were compared to those for diesel engine supplied with diesel fuel.