Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Longwic Rafał, Sander Przemysław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 42050
Strony: 1 - 11
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 7
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 listopada 2018
Abstrakty: angielski
Restrictions for emission of toxic substances of exhaust gases force to conduct research aimed at searching for new types of fuels for powering combustion engines. With reference to diesel engines, the main focus was on acquiring fuels not from petroleum refining, the so-called alternative fuels. While examining these issues, the authors conducted various tests on an engine dynamometer in dynamic and static conditions, in which compression ignition engine was powered by mixtures of canola oil containing n-hexane (in various V/V proportions). Although the results were promising, they did not reflect the work of an engine in real road conditions. This article presents the results of research on traction diesel engine powered by mixtures of canola oil containing n-hexane under real operating conditions, which were reflected in real traffic conditions. Mobile system for engine indicating produced by AVL - Indi Micro 602, which was built in Fiat Qubo 1,3 Multijet, was applied during research. Various thermodynamic parameters of combustion process in various dynamic states, typical for the process of real work of an engine powered by examined mixtures of canola oil containing n-hexane were analysed and compared with parameters obtained while powering research vehicle with diesel fuel