The influence of the dynamic angle of fuel pumping start on selected parameters of the combustion process in diesel engine powered by mixtures of canola oil with n-hexane
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Longwic Rafał, Kowalczyk Jacek |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 421 |
Numer artykułu: | 42049 |
Strony: | 1 - 10 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2018 International Automotive Conference |
Skrócona nazwa konferencji: | KONMOT2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 13 września 2018 do 14 września 2018 |
Miasto konferencji: | Kraków |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 17 października 2018 |
Abstrakty: | angielski |
The research conducted by the authors so far shows that powering diesel engine with the mixture of canola oil with n-hexane [C6H14] is a promising solution. It was stated that adding n-hexane to canola oil caused a positive change in physicochemical properties of canola oil. However, empirical tests proved that further works are necessary in order to adapt the fuel injection system of the engine. This article presents test results which aim at estimating the degree to which the alternation of the dynamic angle of fuel pumping start influences the parameters of the combustion process. The empirical tests were run at the stands of external exploitative characteristic. During the tests the high-frequency parameters, such as: the pressure in the cylinder, the pressure in the injection cord and the ascend of the injection needle were measured for three values the dynamic angle of pumping start, α=140, 170and 200 crank angle. The received data allowed for estimating, among others, the parameters describing the combustion process: mean indicated pressure, maximum pressure of combustion, the speed of the pressure increase, the angle of the beginning of combustion and the angle of the occurrence of maximum pressure |