Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Longwic Rafał, Kowalczyk Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 42049
Strony: 1 - 10
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
The research conducted by the authors so far shows that powering diesel engine with the mixture of canola oil with n-hexane [C6H14] is a promising solution. It was stated that adding n-hexane to canola oil caused a positive change in physicochemical properties of canola oil. However, empirical tests proved that further works are necessary in order to adapt the fuel injection system of the engine. This article presents test results which aim at estimating the degree to which the alternation of the dynamic angle of fuel pumping start influences the parameters of the combustion process. The empirical tests were run at the stands of external exploitative characteristic. During the tests the high-frequency parameters, such as: the pressure in the cylinder, the pressure in the injection cord and the ascend of the injection needle were measured for three values the dynamic angle of pumping start, α=140, 170and 200 crank angle. The received data allowed for estimating, among others, the parameters describing the combustion process: mean indicated pressure, maximum pressure of combustion, the speed of the pressure increase, the angle of the beginning of combustion and the angle of the occurrence of maximum pressure