Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Analysis of Operational Availability of Public City Buses in Selected Periods of Use
Autorzy: Rymarz Joanna, Niewczas Andrzej, Dębicka Ewa
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 226
Strony: 22 - 26
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 grudnia 2018
Abstrakty: polski | angielski
Celem artykułu jest porównanie gotowości technicznej autobusów miejskich. Przeprowadzono badania 2 popularnych marek autobusów w funkcji czasu użytkowania, w okresie 6 lat eksploatacji, w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Lublinie. Zaprezentowano nowy podział czasu eksploatacji na okres pełnej przydatności eksploatacyjnej i okres ograniczonej przydatności eksploatacyjnej pojazdów. Wykazano, że średnie wartości gotowości technicznej badanych autobusów różniły się istotnie między sobą ze względu na markę pojazdu, a także ze względu na okres eksploatacji. Do oceny istotności różnic wykorzystano metodę analizy wariancji ANOVA.
The aim of the article is to compare the operational availability of the city buses. Two popular makes of buses were analysed in the function of time of use, during the six years of operation, in the Municipal Transport Company (MPK) in Lublin. A new division of operating time for the period of full operational usefulness and period of limited operational usefulness of vehicles was presented. It was shown that the average operational availability of the analysed buses differed significantly due to the vehicle’s make and also due to the service life. The ANOVA analysis method was used to assess the significance of differences.