Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Juszczyk Marta
Rok wydania: 2012
URL do źródła LINK
Język: angielski
Źródło: MakeLearn 2012 : Management, Knowledge and Learning International Conference (MakeLearn) 2012 Knowledge and Learning, 20-22 June 2012, Celje, Slovenia
Państwo wystąpienia: POLSKA
Efekt badań statutowych NIE
Abstrakty: angielski
Information is one of the crucial factors of business in the globalized world. Access to resources of a company should be easy for employee, allowing efficient performing their duties, but also difficult for unauthorised person. One of the most popular solutions is granting access using pair: login and password. An access to resources of enterprise can be protected in two ways: by creating a digital identity for each employee or for group of employees. Both solutions have specific advantages and drawbacks. The article presents the results of survey conducted in Polish enterprises on usage and perception of these two solutions by employees. Respondents were asked about solution used in theirs companies, their habits and attitude towards digital identity itself, their knowledge about data protection, perceived advantages and disadvantages of individual and multi-user digital identity and their choice of the best solution. The surveys not only allow describing how individual and multiuser digital identities are used, but also indicate critical factors of usage of each type of digital identity.