Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Sumorek Andrzej, Buczaj Marcin
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 12
Strony: 275 - 279
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Until recently,no significant breakthrougs have occurred in the area of functional efficiency of automo- tive vehicle communication protocols.The transmission speed for'high-speed"communications busses and protocols still much slower than those of a typical computer network.Neiher the High-Speed CAN (1 Mbps bandwidth) nor TTP protocol(10 Mbps bandwidth),can be compared to the 1 Gbps band- width that is typical for widely used computer networks.Other difficulties are that these vehicle commu- nication networks are nonstandard and frequently use propietary otocols(e.g.,communication methods communication methods,communication medium and data formats).In contrast,computer networks have much more advanced capabilities.They are capable of a range of functions, fom sending simple serial messages to maintaining sessions based on multi-media data.These functions remain lacking in the automotive vehicle communication protocols.One of the protocols in which functionality and bandwidth has reached much higher levels than comppetitive protocols is the Media Oriented System Transport. The purpose of this publication is to review newfunctions introduced in its latest version.