Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Droździel Paweł, Komsta Henryk, Rybicka Iwona
Rok wydania: 2012
Język: polski
Źródło: 16 Międzynarodowa Konferencja Naukowa TransComp "Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu", 3-6 grudnia 2012, Zakopane
Państwo wystąpienia: POLSKA
Efekt badań statutowych NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano analizy związane z naprawami wybranych układów bezpieczeństwa pojazdów komunikacji miejskiej. Zaliczamy do nich układy kierowniczy, hamulcowy i zawieszenia. Dane pozyskano z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie w okresie roku 2011 r. Badaną grupą pojazdów stanowiły autobusy komunikacji miejskiej takie jak: Ikarus 280.26, Jelcz M121M, Neoplan N4020, Solaris Urbino 12, Mercedes Benz 628 Conecto LF oraz Mercedes Benz 628 Conecto G. Celem prowadzonych badań było określenie jak często ulegają awarii wymienione układy.
The article presents the statistical analyzes associated with the repair of selected vehicle safety systems of public transport vehicles. These include steering systems, brakes and suspension. The data were obtained from the Municipal Transport Company in Lublin in the period of one year (2011r.). The test vehicles were a group of public transport buses, such as: Neoplan N4020, Ikarus 280.26, Jelcz, Solaris Urbino 12, Mercedes-Benz 0405N, Mercedes Benz 628 Conecto G i Mercedes Benz 628 Conecto 628 FL. The aim of this study was to determine how often the buses are subject to the abovementioned systems failure.