Indeks ISMP jako nowoczesna metoda pomiaru poziomu satysfakcji i motywacji pracowników
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 223 |
Strony: | 90 - 98 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Liczne badania prowadzone w ostatnich latach zarówno w Polsce, jak i za granicą dowodzą, iż motywacja oraz satysfakcja pracowników stanowi jeden z głównych czynników budowania satysfakcji i lojalności klientów firmy. W związku z faktem pierwotnego charakteru omawianego zjawiska problematyka motywacji pracowników powinna być traktowana jako jeden z kluczowych elementów kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. W niniejszym artykule autor poddaje szczegółowej analizie model ścieżkowy pomiaru poziomu satysfakcji i motywacji pracowników metodą opracowaną przez agencję badawczą Total Effect (ISMP) oraz prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych z wykorzystaniem omawianej metodologii. |