Badania satysfakcji i lojalności klientów w różnych sektorach gospodarczych
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 237 |
Strony: | 178 - 186 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
W treści artykułu autor przybliża problematykę zjawiska satysfakcji i lojalności klientów, jej istotność dla budowania trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku oraz charakterystykę zaawansowanych ścieżkowych narzędzi pomiarowych służących do diagnozy analizowanych zjawisk. Szczególną uwagę poświęca możliwości zbudowania modelu analitycznego, który pozwoliłby jednocześnie na porównanie uzyskiwanych wyników indeksów omawianych obszarów z innymi podmiotami (zarówno tymi, które działają w obrębie danego sektora gospodarczego, jak i tymi spoza niego) oraz uwzględniałby w swojej konstrukcji specyfikę i odmienny charakter poszczególnych sektorów oraz rynków. |